Tema 6. O deseño curricular base para as linguas estranxeiras

Ola de novo!

Nesta entrada preséntovos o tema 6 «As programacións didácticas vixentes» que foi impartida por Gonzalo durante a sesión do 12 de decembro. O contido principal deste tema é o funcionamento do proceso de oposicións como profesorado de linguas estranxeiras: elaboración de programacións e unidades didácticas, rúbrica de avaliación e os aspectos principais de dita programación didáctica. 

DIARIO

O primeiro que fixemos foi a actividade de Think, write, pair & share, que desenvolverei máis polo miúdo no dosier, pero como primeira conclusión saquei que non tiña moito idea do proceso e que as competencias están cedidas ás CC. AA.

A continuación, Gonzalo explicounos que neste tema iamos traballar as unidades didácticas de xeito e a programación dun xeito resumido. Os documentos e normativas podemos atopalos na seguinte ligazón, o que creo que foi unha boa maneira de presentar a continuación da materia, xa que neste tipo de trámites ás veces un non sabe exactamente onde atopar esta información.

O primeiro de todo é que é un proceso de concurso-oposición, é dicir, valóranse os méritos e tamén unha serie de probas. Neste caso haberá dúas probas que se dividen á súa vez en dúas partes e no que o tribunal estará composto por 5 membros (ou un mínimo de 3 membros): na primeira proba valórase o coñecemento da materia, porén, na segunda, demóstrase a actitude pedagóxica e o dominio das técnicas de docencia. Non vou especificar en que consiste cada parte, porque xa o vimos polo miúdo nos apuntamentos, pero si me gustaría comentar dúas cousas que me chamaron a atención:

  • En primeiro lugar, que os temas son extraídos ao chou polo tribunal (co cal se non tes tempo de preparalo ou queres arriscar sempre terás a posibilidade de tentalo).
  • En segundo lugar, que o temario é o mesmo que o de 1993 (a verdade é que pensei que escoitara mal), pero cando volvín consultalo despois atopei nesta páxina que fora derogado en 2011 para ser de novo derogado en 2012 e volver ao de 1993 (motivos políticos para variar?).

Despois deste día, extraese a proba que estaba dentro dun sobre lacrado e procédese á lectura conxunta da primeira e segunda parte da primeira proba. Da explicación desta parte tamén tirei a ensinanza de que ainda que non saibas o suficiente, sempre sabes máis do que pensas e o importante é puntuar e non deixalo en branco. Respecto da segunda proba, penso que é o que máis ansiedade me daría sería a chamada «encerrona» e organizar esa hora para a exposición da unidade didáctica. Outra ensinanza que saquei aquí é que podes levar materiais, mais non facer que interactúe o tribunal.

Ademais do propio proceso, tamén vimos a duración das probas, o baremo dos méritos e as cualificacións, nas que para pasar á fase de concurso hai que sacar, polo menos, un 5 e nas que, obviamente, o número de aspirantes pode ser maior que o das prazas.

 

 
Imaxe de freepik

DOSIER

Como xa dixen no comezo da entrada, a primeira actividade que fixemos foi o Think, write, pair & share na que, a diferenza do tema anterior, engadimos a parte de escribir. Nesta actividade formulamos o que nos gustaría preguntar e as dúbidas que temos no proceso de oposicións a secundaria. Como expliquei na anterior entrada é unha actividade colaborativa, que me parece interesante para formular dúbidas que ao mellor a min nunca se me ocorrerían. Por exemplo, respecto a como funcionan as listaxes de substitución ou que as titulacións oficiais de idiomas (idiomas estranxeiros e galego na EOI) puntúan por unha banda, e por outra, os certificados de calquera organismo certificador (Cambridge, Camões etc.) tamén puntúan en méritos.

Posteriormente, Gonzalo explicounos como desenvolver a tarefa 2 para a elaboración dunha programación LOMLOE con formato oposicións para linguas estranxeiras, neste caso para alumnado de 1.º ESO, baseado no Decreto 156/2022. Na última parte da clase, compartiu un documento colaborativo en Drive para que cada minigrupo acheguemos a nosa parte e nos sirva xunto ao modelo para preparar unha unidade didáctica; isto paréceme boa idea porque así nos axudamos e aprendemos entre todos os grupos. No caso do noso minigrupo tocounos «os obxectivos e a súa contribución ao desenvolvemento das competencias». Unha vez que os minigrupos compartiron o contido que lles correspondía de cada programación, presentamos unha unidade didáctica individual baseada na nosa lingua estranxeira. Para facela o que máis me custou foi sobre todo deseñar as propias actividades para despois aplicar o bloque, criterios de avaliación, as competencias e, especialmente, o que me levou máis tempo foi pensar en como asociar os contidos correspondentes e que tivera lóxica o peso de cada unha delas.

Como conclusión, pareceume moi útil este tema xa que é unha cuestión fundamental e significativa no caso de que nos queiramos dedicar ao ensino público. Persoalmente non o teño claro, pero penso que non hai que deixar de lado esa oportunidade e saber como se desenvolve o proceso paréceme vital e necesario. Por unha banda, resultoume especialmente importante a cuestión do baremo dos méritos, xa que no comezo sería a maneira de conseguir máis puntos se, como no noso caso, non temos experiencia. Por exemplo, saber que un curso homologado conta por «x» motivo fai que, como mínimo, non perdas tempo nin diñeiro. Por outra banda, non sabía tampouco cousas tan básicas como que o proceso de oposicións de secundaria non era o mesmo que os da EOI. En resumo, cantos máis coñecementos teñamos de como funciona o proceso das oposicións e o que nos piden, o desenvolveremos dunha forma máis adecuada; supoño tamén que o mellor será preparalo cun preparador/a ou nunha academia, pero de ser así iso xa se verá nun futuro máis ou menos próximo.

2 comentarios:

  1. Hola, Joaquín. Yo, personalmente, me encuentro en tu misma situación. No se si al terminar el curso empezaré a preparar las oposiciones, es un tema en el que tengo que considerar varios aspectos y que me cuesta un poco afrontar pero, como tu dices, considero muy importante que se nos ofrezca esta información para que, si se diese la ocasión de presentarnos, estemos al tanto de la forma más indicada para poder desenvolvernos de la mejor manera posible.

    ResponderEliminar
  2. ¡Hola!
    Siguiendo la línea de tu entrada y el comentario de Raquel, me gustaría añadir que a mi también me resultó muy útil esta sesión de clase. Pues recibimos una información de una gran relevancia para nuestro futuro y más cuando la mayoría nos encontramos en una etapa en la cual no tenemos muy claro qué dirección tomar.
    Saber toda la información, requisitos y aspectos necesarios a tener en cuenta en relación a opositar me ha venido muy bien. No es algo que normalmente te cuenten y nos es una información especialmente accesible, por ello recibirla de un profesor del master que estamos cursando es de valorar, pues eso nos garantiza una información de primera mano de alguien que trabaja en el sector de la educación.

    ResponderEliminar

Tema 11. A avaliación na aula de linguas estranxeiras

Boa tarde, compañeiras/os! Neste último tema, impartido por Cristina Rodríguez, tratamos a avaliación na aula de linguas estranxeiras . Na p...